PII 1.2 8V vagy 16V... melyiket vegyem???
szerző VaNick | 2006, január 28 - 13:33 |

Vásárláskor (akár új, akár használtautóról van szó) bizonyára sokakban felmerül a kérdés: 8V vagy 16V legyen? Kevesebb fogyasztás vagy nagyobb teljesítmény? Melyik miben jobb? A kérdés megválaszolása nagymértékben függ a vezetési stilustól és attól hogy pl. országúton vagy városban használjuk -e túlnyomó részben a kocsit. Itt van néhány vélemény, amit érdemes megfontolni, mielőtt eldöntjük, hogy melyik motort válasszuk...

Fogyasztás szempontjából szinte mindegy melyiket veszed, elvileg kb. 1 liter a fogyasztáskülönbség, de lehet hogy még annyi se. Egy átlag 16v-s városban kb. 6 max 6,75 literrel megelégszik (bár van akinek ez inkább 7 vagy 7.5 liter), országúton 5-5,5 -tel is, tulajdonképpen nagyjából ugyanezt produkálja egy 8v-s is, tehát lényeges különbségről ebben a kérdésben nem igazán beszélhetünk.

Más akkor a helyzet ha a teljesítményt nézzük, bár ez is inkább attól függ, ki milyen fordulatszámon pörög.
16v-sek valóban tudják a 80le-t, de ez ténylegesen a motor állapotól függhet.

A 16v-s motorok pörgös karakterüek, tehát a magasabb (mondjuk 3000-feletti) fordulattartományban mutatják meg erejüket. A 8v-s motorok ezzel ellentétben egyenletesebben adják le teljesítményüket...a 60le-höz képest magas nyomatékkal (102Nm), amit már alacsony fordulaton elérnek. 
Akiknek 8v van, nagyjából osztják azt a véleményt, jó kis motor ez, és a 16v plusz erejét igazából inkább csak a magasabb tartományokban érzékeled...

Néhány adat a 16v-ről (szubjektív vélemény, tehát a különböző vezetési stílusnak megfelelően ezek az adatok eltérőek lehetnek):

  • Ha pörgetjük, akkor dinamikusan viselkedik
  • Optimális fordulatszám normál használat mellett 1500-2500 ford. között
  • Erőltetett menet mellett: 3500-5500 között nagyon megy :-)
  • 2-ik fokozatban 100 km/h-ig megy (7000 rpm)
  • 3500-nál lehet érezni, hogy nagyon megindul az autó, 5500-ig érdemes huzatni, mert onnan ideális fordulatra esik vissza, nem érdemes 7000-ig várni
  • 50-ről való gyorsításkor általában elég a 4-ik fokozatból a 3-ikba visszaváltani

Nagyjából úgy foglalhatnám össze a véleményeket, hogy ha valaki általában 3000-3500-ig pörgeti a motort, akkor a 8V nyerőbb lehet a számára, ha viszont ennél jobban szereti pörgetni, akkor a 16V ajánlatosabb.

Végsebesség tekintetében (gyári adatok):
8V - 155 km/h (tapasztalat: 160-ig még elmegy sík terepen)
16V - 172 km/h (tapasztalat: 180-ig elmegy sík terepen)

(köszönjük DKorinak, Csizinek és Scream-nek az elmélkedést a témával kapcsolatban)

blogger Szilvás Balázs | 2008, május 6 - 21:33 | (37236)

Én nem tom hogy a gyárba mit mérnek de én a 8v-emmel 170-et is mentem már sík erepen....:-P

[ pedro ]
blogger DKori | 2008, január 2 - 20:27 | (31891)

Hello!

Hát köszi a tippet (gondolom főleg bali19-nek szólt)...én már nem nagyon fogok rajta semmit takargatni (lásd adatlapom).

Szerintem is korrekt a Te fogyasztásod is...

Előzmény: 31886
blogger pedro | 2008, január 2 - 17:04 | (31886)

Szia!
A 7,5 fogyi még elmegy, esetleg próbáld ki a hüttő letakarását, előbb melegszik, előbb, van fűtés, előbb visszaáll az autómata szivató. Nekem is levan takarva már 2. télen, és azota nem ugrik meg drasztikusan (max. 7 l) a fogyasztás. előtte nem volt igy nekem is 7 felett evett. a kocsinak nem lessz baja, én igy járok sielni is vele, hegymenetben sem melegszik túl.
Nekem is hasonló adatok jöttek ki, csak én augusztus végén meguntam méregetni.
7798 Km 511 l benzin 6,561 l/100 Km átlagfogyi.
Föleg országut, kevés Város, kis pálya 2 db Veszprém- Pest.
Szerintem jó!

Előzmény: 31884
[ Fogyi ]
blogger DKori | 2008, január 2 - 16:05 | (31884)

Hello!

Szerintem a 7,5 ha ilyen hidegben relatíve rövid távon, főleg városban használod, akkor nem vészes...nekem is volt olyan, hogy megevett ennyit télen, csak a városban hajtva.

Összességében (már erről pár hsz-el lejjebb is írtam azt hiszem) 2007.01.05-től vezettem a fogyasztásom a Puntonál. A "végeredményem" ez lett:

Mérési intervallum: 2007.01.05-2007.11.17
Megtett távolság: 9116 Km
Átlagfogyasztás: 6,35 l/100 km
Ebben a bő 10 hónapban volt minden, túlnyomórészt vidéki város, de voltak autópályázások is, Budapesti autózás is dugóval tarkítva, és volt sima országút is, szóval elég vegyes.

Előzmény: 31200
blogger Epic | 2008, január 2 - 15:10 | (31883)

Nekem 8V-m van, és IMÁDOM!!!
Az a 60 paci, amit az olaszok belesajtoltak, néha sokkal többnek tűnik. A kategória legjobb motorja sztem. Nem egy vacak francia, ez vérbeli Olasz. A fogyasztása nekem kb. 6,5 - 7 lityi, de ez lehet, hogy az én vezetési stílusomnak tudható be. Egy szó, mint 100: tökéletes!!!

A Punto® nem egy autó... Egy életérzés...

[ 8V-16V ]
blogger BluElefantino | 2007, november 22 - 16:18 | (30633)

Igen, alaphelyzetben van különbség...
Nekem is 8V-s van, de nekem nagyon megy! Aki ismeri az autómat az tudja!Gyorsulásban ott van mint a 16V, vége pedig sík úton 170km/h 195/50R15-ös gumival.
Fogyasztása pedig városban(Budapest), benne van a csúcsforgalom is(most mértem): 6.45L/100km
Egyébként fogyasztásban nincs különbség a két motor között! ;-)
Most próbálta ki egy kollégám akinek 1.5-ös Civicje van és azt mondta hogy tényleg nagyon jól gyorsul! ;-)
Sőt egyik pénteken a Lurdyból hazafelé gyorsultam egy Fabiaval (1.4 16V 75LE alaphelyzetben), chiptuningos volt és csak 90-100km/h-nál tudott megelőzni, addig én vezettem!
A srác arrafelé lakik mint, én és mikor megkérdezte hogy milyen motor van a Puntomban akkor nagyon ledöbbent! :-)

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 30628
blogger grande82 | 2007, november 22 - 14:05 | (30628)

Én tapaszatalatom az kellemes volt a 16v-el. Azzal az autóval mentünk ki előszőr melózni külföldre, rendszeresen Írországba Dublinba , Galwayba stb. Az autó nagyon ment minden elismerésem jólbírta. A barátnőm vette annó 2000ben ujjonnan HLX felszereltséggel. Amikor elindultunk volt benne kb. 18-20000km amikor eladtuk 1,5év után 70000km lett bele téve összesen. Az autó nagyobb lökettérfogatú kocsikat megszégyenítve szedte a lábát. Én tapasztalataim szerint is végsebességre 180-at ment. De azt tudta 3 személlyel is csomagokkal. A motor pörgetése az viszont valami szenzációs volt ott nem volt olyan hogy a fordulatszámlálón piros jelzés!! Az lepörögte a max 7000 fordulatot és ott dadogott le. (tiltott) 2-es fokozatba 105km/ó tudott max fordulaton az óra szerint. Viszonylag jó a gyorsulási értéke is 100 ra 1 ilyen kicsi motortól. 0-100km/ó könyve szerint 11,5s sose mértem személyesen. Kevés motorolaj is kellet bele a könyve szerint 2,8Liter. Igénytelen remek kis olcsó autó volt és ahogy ment!!! Mielött eladtuk akkor jött elő 1 nagyobb baja. A vezérlésnél a főtengely végén lévő fogaskerék ahogy felfekszik a tengelyre van 1 ék ami tartja a fogaskereket na és azt az éket elnyalta. Elég súlyos baj lett volna ha az leesik. Fura hangot adott a kocsi amikor hazaindultunk Dublinból búgott mint a metró még jó hogy hazáig kibírta!! Volt már szerencsém kipróbálni 8v II/b puntót de valami nagyon lusta autó 11000km volt benne és már folyt a szelepdekni alól a motorolaj pedig újonnan lett kihozva a szalonból 1 tulajét vezettem. Alig 6hónapos kocsi volt. Ezt azoknak ajánlom akik nem a teljesítmény miatt választják a kocsit, rövidebb utakra városba esetleg. Ég és föld a 2 kocsi. Megéri befektetni 1 16v-be marad bőven erőtartalék ha kellene. Fogyasztásba szerintem ugyanott van 1 hétig jártam a 8v-el és annak is kb 7.1 literre jött ki az átlaga.

blogger DKori | 2007, október 24 - 18:37 | (29347)

Hello!

Konkrétan még nem volt szerencsém 1.4 16v-hez, de szerintem jó választás lehet. A 95 ló már igen szépen viheti a kasztnit - ugye a 80 lovas 1.2-esek is fürgék -, persze nem olyan mint mondjuk egy HGT, de azért nem lehet vérszegény. Mindemellett azért szimpatikus még nekem, mert (ahogy a Stilosoknál olvasom, ott is van ugye 1.2 16v 80le, és 1.4 16v 95le, mindkettő ugyanazzal a 6 sebességes váltóval, szóval tényleg csak a motor a különbség) az 1.2-esekhez képest szerintem nem fogyaszthat drámaian többet, szerintem ha nem nyomod ki a szemét (de az előzésekkor azért használod, csak nem állandóan küldöd neki) kb plusz fél-egy literrel megúszod. Biztosítás szempontjából is ugyanabba a kategóriába tartozik mint az 1.2-esek, szóval ez sem plusz költség.

Nekem egyébként az egyik kedvenc kombinációm valahogy így nézne ki (ilyet persze nem készítettek):
PII, 3 ajtós, "csíklámpás" (tehát a régebbi orrú), Sporting csomagos (15" kerekek, küszöb, szárny, bőr belső cuccok..), sprint kék (mint M. Krisz-é volt), manuális klímás, 6 sebességes (eddig ez mind létezik 1.2 16v Sportingként PII-ből) de az "új" 1.4 16v 95le motorral. Szerintem ez egy kellemes "arany középút" lenne. Azért megyegetne rendesen (a maga nemében az 1.2 16v Sportingok is virgoncak), de nem kéne magas(abb) biztosítási díjat, jóval magasabb teljesítményadót és (sokkal) több tankolást fizetni, ahogy egy HGT esetén kéne. És még szép is lenne (csíklámpás, sprintkék, sporting csomagos...). A HGT természetesen teljesítményben is többet nyújt, de NEKEM a többletköltségei miatt szimpatikusabb lenne egy ilyen 1.4 16v (a JTD/MultiJetektől pedig a hangja miatt szimpibb nekem). Persze ez csak az én erősen szubjektív véleményem.

Összességében szóval szerintem jó döntés az 1.4 16v motor...persze van azért a Te esetendek egy olyan oldala is, hogy a Te autódat már ismered, tudod az előéletét, és ezt "adnád fel" egy "bizonytalanért". Ezt nyilván csak Te tudhatod mekkora súllyal szerepel a szempontjaid között. Ez persze minden autóváltásnál így van, ezért kell az embernek alaposan megnézni a "trónörököst". :-)

Előzmény: 29337
blogger czollnerg | 2007, október 24 - 15:22 | (29337)

szevasztok,

nem régibe felmerült az ötlet miszerint megválnék a drágámtól, tennék hozzá egy kissebb összeget és vennék egy 1.4 16v-t...citromsárga, 3 ajtos esetleg napfénytetö. felszereltsége jobb mint az enyémnek és ami szempont még a 95 lo. sokat járok autoúton és azzal bizony 100fölött elözgetni is lehetne. nem tudom mennyire érné meg. városba csak kocsikázni szoktam, konkrét uti cél nélkül,de gondolom nem egyedül vagyok igy :) szoval nemtudom mi legyen. kipufogo-t meg zenét, ilyesmit persze kivenném mert ugy szokás eladás elött. erre reagáljatok pls. köszi

blogger M.Krisz | 2007, július 24 - 13:05 | (24749)

Jóvannamá! Megpróbáltam, hátha... :-P
De telefonban máshogy beszéltél. :-)
Én is röhögök a dolgon. :-)

Szegény sráccal úgy beszéltem telefonon mindannyiszor, mintha Te lettél volna. Biztosan meglepődött a közvetlenebb hangnemen. Na megyek, most találkozom vele.

Krisztián

_______________________
Lesz tali! No para! :-)

Előzmény: 24736
blogger birozee | 2007, július 24 - 10:38 | (24736)

úgyse veszem meg az autód...nem tudod rámtukmálni :)

Edittel még mindig kacagunk az ügyön.... :D

blogger Névtelen | 2007, július 24 - 09:31 | (24728)

Srácok!

Akadjatok már le erröl a gt-t vagy 1.2 8v/16v storyrol. Kinek ez kinek az, nemvéletlen alkották meg a gyártók ezeket a tipusokat. Véleménye mindenkinek lehet, tapasztalatai is, de ez nem jelenti azt hogy az egyik jobb lenne a másiknál. Szubjektiv dolog mindez, mert mindenki másképp látja, éli meg. És különben is, a lényeg az a bizonyos 5 betü:
PUNTO!!!!!!

Üdv Stu

"Allore amici - Punto ForEver"
[font=Arial Black] [size=16]Powered by [/size][color=red][size=22]LIFE[/color][/size][/font]

Előzmény: 24726
blogger M.Krisz | 2007, július 24 - 09:23 | (24726)

Én nem arról beszélek, ami még nem volt - hanem arról, ami NEM KELL!!

De mint már fél napja jeleztem, a topic offolása miatt a témát magam részéről lezártam.

Előzmény: 24724
blogger birozee | 2007, július 24 - 07:08 | (24724)

erre is reagálnék, hogy megnézik a kútnál, fotózzák, nézik az utcán.

na sajnos/nem sajnos ebben is van tapasztalatom. mikor megvolt a full optik 1.2 punto, biztos lehettem benne, ha végig megyek szoboszlón a szállodasoron, ahol nem ez volt a legkeményebb kocsi...100 emberből 70 biztos, hogy megállt, azt elkezdte bámulni mi lehet ez.
meg mikor csaj bámulja a kocsid a lámpánál, a barátjának meg fő a feje, hogy most mi lesz stb. tudnék mesélni történeteket.
és az amikor egy apuka odahozza a gyerekét, hogy ott fotózza le, szerintem mindent elárul.
én személy szerint jobban érzem magam ebben, mint a másikban. de ez csak az én kis szerény véleményem.
azért srácok ne nyilatkozzunk olyanról ami még nem volt. én csak leírtam, hogy személy szerint én egyiket sem venném meg.

blogger BluElefantino | 2007, július 24 - 07:06 | (24723)

NO COMMENT!

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24722
blogger birozee | 2007, július 24 - 06:22 | (24722)

"Sajna akármennyire fáj a GT az nem sportautó!"

azért szerintem ezzel keményen mellenéztél. tudod a paraszt ember ferrárija. ln tőzsgyökeres paraszt gyerek vagyok. ezért nekem ez a ferrárim. amióta megvettem a GT-t, tudom, hogy ez egy nagyon durva sportautó, attól hogy nincs lambo, vagy ferrári alakja, nagyon is kemény sportgép. hidd el akárkivel gyorsultam eddig, nem volt utána szégyenkedés.

"Nekem igenis többet jelent az hogy jól nézzen ki az autóm(amit el is értem) hogy nem volt törve(igaz Zoli? "

nekem nem jutott más: csak egy törött GT :)..áúáúáú

Előzmény: 24669
[ kár ]
blogger Tomi76 | 2007, július 23 - 23:01 | (24718)

Kár :-), vagy már lerágott csont?

Előzmény: 24717
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 22:58 | (24717)

Inkabb nem irok erre semmit...

Előzmény: 24714
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 23:00 | (24715)

Nem, de akarmiert is lehet rajta olyan loko, nem csak azert mert elvitte egy vonat az egesz elejet. Gondolom tisztaban vagy egy gyari uj loko araval. Megneznem, ha neked lecsukjak, akkor mekkora rohogogorcs kozepette csengeted ki az arat meg a szinrefujaset meg amiert felrakjak, ha nincs meg a hunyo. Nekem itt a haz elott tolatta le egy szomszed egy Citroen Xsara Break-l, 3 nap mulva ratett egy cedulat, hogy bocsika, en voltam. Makom volt. De meg a lampa sem tort el, az index sem, csak tel volt, hideg, es a lokharito muanyaga 3 helyen elpattant. Tessek, maris cseres az egesz, megmered retegvastagsagmerovel, es egybol jon az okossag, hogy aaa bazze ez tuzfalig meg volt csukva vagy 4x, meg kulonben is ez GT vazze ezeket a B oszlopig torik evente min 2x. Ja es mindezt latatlanban is akar, csipobol...
Azert, mert egyes cegautokban 3 ev alatt akar 300k km is elfordul, akkor innentol kezdve ezen logika alapjan minden nem ceges 3 evesben legalabb annyinak kell lennie, es tutira visszaporgettek az orajat.

Előzmény: 24713
[ lehet ]
blogger Tomi76 | 2007, július 23 - 22:42 | (24714)

Sziasztok!

Most lehet nem jól látom a dolgokat de ha valaki megteheti hogy vesz 1 1,2-es 8v punyeszt az megtehetné hogy vegyen 1 gt/hgt is akár és akkor nem lesz semmitől sem nagyobb ember max 1 gondal több. Azért be kell látni szerintem hogy 1 gt fenntartása több mint 1 alap motoros punyeszé. Van olyan ember aki már megégette magát 1 kis méregzsákkal és örömmel ül be 1 jóval megbizhatóbb egyszerűbb szerkezetbe mert nem kell azon paráznia hogy az előző tulaj hogy bánhatott vele hogy használta nap mint nap és ezért ki tudja mi fog előbb utóbb elfáradni benne. Valszeg ha valaki csak 1 60 lovas punyeszt vesz nem gyorsulgatni akar vele vagy bömbiket levillogni a pályán inkább nyugodtan eljutni A-ból B-be. Ha meg nem így gondolja akkor meg tök mind1 eladja még mielőtt teljessen kitaposná a szuszt, mert megunja hogy már többen lealázták a fejét.Tehát szerintebb ezért is több megkímélt van az alap motoros autók között. Az hogy utólag ki mit vesz az autójára/ba meg lényegtelen, én olyan emberrel még nem találkoztam hogy ne vett volna valamit utólag. Szerintem a fontosági sorrendben előrébb szerepel az autó kinézete szépsége mint az hogy milyen erős a motor. Én is hamarabb vennék/vettem gyári felnit majd szeretnék gyári spoilert minthogy eladjam és vegyek 1 HGT-t. Bár az tény szivessen látnék 1 HGT forgalmit a nevemre írva de nekem nem ér annyit a + LE hogy utánna nyavajogjak hogy ez krepált be az krepált be és még ráadásul 1 teljes motorgenerál várna rám, mert kintről hozták be az autót 3x-os futásteljesítménnyel mint amit az óra mutat. Köszi inkább maradok a pályán a szélső sávban és addig is tovább tudok beszélgetni a feleségemmel és-vagy a haverokkal míg leérünk a balcsira :-)

Üdv Tomi

Ui: Ez csak saját vélemény, remélem nincs harag :-)

Előzmény: 24697
[ hobika ]
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 22:39 | (24713)

Én nem ezt írtam.....
Na én befejeztem!
JC!

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24712
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 22:38 | (24712)

Neked mar az is "tores", hogy meghuzzak a lokost a Tesco parkoloban? Vagy pl ranyitnak egy ajtot? Vagy letolatjak a lokharitot es azert kell cserelni?

Előzmény: 24707
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 22:37 | (24711)

Belemelegedtünk a témába. Bocs.
Témát lezártam a magam részéről. :-)

Előzmény: 24708
[ Nem! ]
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 22:37 | (24710)

Nem!....de én jó topickba írok! :)

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24708
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 22:39 | (24709)

Egy hothatch modelltol ki az az elvetemult, aki elvarja, hogy 6-8 evesen, 100-130k km-l, 2-3 tulaj utan meg toresmentes legyen???

Előzmény: 24702
blogger Attis | 2007, július 23 - 22:35 | (24708)

A GT és az 1,2 8v is nyolc szelepes, ha jól láttam nem ez a topic címe akkor meg minek offoljátok szét?
Nem unjátok még?

----------------------------------------------------------------------
Az áram alatt lévő alkatrész ugyan ugy néz ki mint amelyik nincs áram alatt, csak más a fogása....

blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 22:34 | (24707)

A jó karban lévő autót azt ellehet adni jó árban, ha Suzuki akkor is.....
Néztem az eladó Puntókat az egyik oldalon és sok turpisságot észre lehet venni!
Úgy árulják hogy törésmentes és a lökösön észre lehet venni hogy alap löki van szinre fújva! :( .....stb!
Szóval sztm és tapasztalatok alapján ha tökéletes a vas , akkor azt tuti megveszik mindegy hogy mi van benne!

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24705
[ Eladni ]
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 22:32 | (24706)

A Puntomra annak idején 3 nap alatt megtaláltam a vevőt - mert kivételesen jó állapotban volt, pedig pont olyan szine volt, ami a rajongói tábort is két részre osztja: az a búzavirágkék volt.
Aki megvette, hanyalgott a szine miatt, de az állapota miatt mégis mosolyogva vitte... :-) Szóval a jó állapotú gépet, amin látszik, hogy nem csak használója, hanem gazdája is van - könnyű eladni. :-)

Előzmény: 24705
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 22:28 | (24705)

Hat az a nem gyarisag az tulkeppen kimerul egy POTR SEB2-s chipben, amit digoorszagbol groupbuy-ban elegge frutti aron lehetett venni anno, iden pedig meg fruttibbert volt lehetoseg ;)
Nem irom le mennyiert, mert meg sirva fakacc ;)

A tuningot soha sehol nem fizetik meg, ezzel tisztaban kell lenni mar akkor is, amikor az ember belekezd.
De. Konnyebb eladni SZVSZ egy 1.2 16v-t, mert ritkabb, mint egy 1.2 8v, amibe klima se nagyon van, meg annyi van belole elado, mint a szemet, igy a tulkinalat miatt nagyobb az ertekvesztesuk. Az meg tokmind1, hogy mijen motoros az auto, nagyon meg kell nezni es kesz

Előzmény: 24698
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 22:26 | (24704)

ha valaki használt autót vesz az első a kasztni állapota és utána szépen jön a moci állapota ....stb!

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 22:23 | (24703)

Már amikor kihozol egy autót a szalonból, már nem ér annyit!

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24700
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 22:19 | (24702)

"Neked kevesebbe vannak azok a tunnin dolgok mint amiert a 80lkovas motort megvehetted volna? Ernek is annyit? Ki fogjak fizetni szerinted eladaskor? Amikor az 1.2 8v-bol annyi van, hogy dunat lehet vele rekeszteni?"
Na akkor szép lassan válaszolgatok!
Igen kevesebbe mert csak a Spirex van benne ami 43e Ft volt direktel csövezésel, Cisam sport dob amitől szintén győnyőrű hangja van!!
Már vertem oda 80 pacisat....és nem azért mert "nem nyomta neki"!
Az Alut azt nem számítom ide....(az alut meg édesapám kapja meg, vagy eladom!)
Igen érnek!!!
Nem fogom ezeket eladni eladáskor, hanem meghirdetem!
Hála sok 1.2 8V van....szeretik őket!
Gt-ből meg csak törött van....
Jaaa és eltudom majd adni, mert az állapota kifogástalan mert gondos gazdija vagyok!!! ;)

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24697
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 22:13 | (24701)

Persze, ki kell fogni. Pont a II-es Punto olyan, hogy ha megveszed, vagy hibátlan és boldogan használod, vagy a gatyádat is ráköltöd.. :-(
Ebben kétségtelenül igazad van!

Krisztián

_______________________
Lesz tali! No para! :-)

Előzmény: 24699
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 22:12 | (24700)

Sőt!

Biztosan nem kapja vissza a +20 paripa árát. De Blu visszakapja a felnije árát. Nem. Csak kb a 75%-át ha kitalálja, hogy eladja...
Hogy a spirex árát visszakapja-e? Nem. Csak kb szintén a 75%-át...

Krisztián

_______________________
Lesz tali! No para! :-)

Előzmény: 24698
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 22:11 | (24699)

Hat Bravo-bol is vehettel volnq siman olyat, amire evi felmilliot ra lehet tapsolni. Meg kell nezni mit veszel meg. En a majd' 3 ev alatt, amiota megvan SZVSZ 180-200k-t koltottem osszesen az autora, 10k km-kenti olajcserekkel, uj fektarcsakkal es betetekkel, egokkel, szurokkel, 15"-s teligumi+acelfelni stb-kel egyutt. Azert biztos vannak itt paran, akik a fiatalabb raadasul nem_GT-re is tobbet eltapsoltak csak igy javitasokra/karbantartasokra, nem szepitkezesre meg tuningra, az kulon koltsegkeret, mert az nem muszaj kiadas.

Előzmény: 24691
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 22:08 | (24698)

Szia!

Csak halkan jegyzem meg, hogy amiben ültek ketten szintén nem gyári. Ugyanúgy benne vannak az okosságok, mint pl. Blu gépében - csak mások. Tehát, az a 136 paci sem feltétlenül elég. Sőt. Van, akinek kevés a 60 paripa, van akinek kevés a 140. Szóval, ebben kivételesen nem volt igazad... :-)
Vajon visszakapja annak a plusz 20 lóerőek az árát. Nem... :-(

Üdv:
Krisz

_______________________
Lesz tali! No para! :-)

Előzmény: 24697
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 22:03 | (24697)

Tudod ijenkor mindig eszembe jut az a marciusi cikk/blog, amikor 2 juzer kiprobalta Quash GT-jet... :D

Vhogy maskeppen lattak utana ok is ezt. De Birozee megaszondhassa, neki volt sima szivo 1.2-s Punto-ja is.

GT/HGT-t en sem tartom sportaurtonak, csak(!) sportos menetteljesitmenyuek.

De tulkepp az a poen, hogy vhogy mindig az jon ki a vegen, ha vki vesz egy nem_GT-t, hogy: mit vegyek bele? sportlexurot, sportgyertyat+kabelt, sportdobot? valasz: mindet, min plusz 20lojje ugrik bele ezekbol es 90%-l csokken a zabbantasa, megaszondtak a bumbassztikba' is. Nem eccerubb ezek aratn egybol a jobb motort megvenni? Neked kevesebbe vannak azok a tunnin dolgok mint amiert a 80lkovas motort megvehetted volna? Ernek is annyit? Ki fogjak fizetni szerinted eladaskor? Amikor az 1.2 8v-bol annyi van, hogy dunat lehet vele rekeszteni?

Előzmény: 24669
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 21:00 | (24693)

Édesapám is tapasztalja......7 éves a Sportingja, de olyan mintha most jött volna ki a szalonból! ;)
K__k.jpg

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24692
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 20:52 | (24692)

Ugyan ezt élem meg nap mint nap!!! ;)

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24691
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 20:34 | (24691)

Szia!

Piet, most nem akarom szaporítani a szót, de aki látta a mostani gépedet vagy olvasta soraidat, simán átláthatta, mit is keresel s milyen habitusú vagy.
Neked egy megbízható, szép és praktikus autó kell. Nem vagyunk egyformák. Én szeretem az autómat, én is vettem rá kereket, mert így még szebb, a motor konstrukcója finoman szólva is hulladék, az autó nem versenygép, de legalább sokat eszik. :-)
Mégis, szívesen használom, mert kényelmes és szép. S nekem az ér valamit, hogy lámpánál a mellém álló hondás, fócvágenes, opeles átszól, hogy : szép a verdád! ÉS jól esik, amikor buszmegállókban nagy szemekkel bámulnak a fiatalok, jól esik, amikor megállok egy forgalmas helyen s a fiúk rámutatnak az autómra s a bartnőjüknek mondják, hogy : na ez szép. Jól esik, amikor megállok tankolni s odajön a kutas gyönyörködni, vagy telefonnal fényképezgetik a gépemet...
Van egy ismerősöm, van egy GT-je s el akarja adni, mert évi félmilliót költ alkatrészre s kétnaponta tankol (ez nincs benne a félmillában).

Nem vagyunk egyformák. :-)

Krisz

Krisztián

_______________________
Lesz tali! No para! :-)

Előzmény: 24689
[ PUNTO ]
blogger Piet | 2007, július 23 - 20:18 | (24689)

Hűha!Látom egész szép kis vita keveredet a kis tanácskérős dolgomból.Uraim nem kell rögtön orosz rulettet játszani :-) Igaza van Blue Cartársnak,nem vagyunk egyformák,mindenkinek más a stílusa.Hobizoli a sportosságot szereti,M.Krisz,Blue pedig a szépséget,semmint a széthajtomakocsimmertbaromiraerős dolgot favorizálja.Pro és kontra.Igazából úgyis én fogok dönteni hogy milyen lessz.De azt már most előre leszögezem nem HGT lessz,szerintem 5 ajtós lessz mert nagymuterékat is vinnem kell néha és kicsit necces nekik bújkálni a hátsó ülésre.Egyébként mindenkinek kösazönöm a tippet,legfőképpen M.Krisznek és Blue-nak ők éreztek igazán rá az igényeimre,a többieknek is köszönöm hogy leírták mivel lehet jobb a HGT.Remélem hamarosan találkozunk egy nagyobb tali alkalmával. Fiat "La passione ci guida"

Előzmény: 24677
[ PUNTO ]
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 19:27 | (24677)

MINDEN PUNTO JÓÓÓ!
...csak a tulajok különbözőek, ki ilyen ki olyan...

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24676
[ Fogyi ]
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 19:24 | (24676)

Saját tapasztalatom, hogy a 16V is keveset fogyaszt, ha nem üti az ember a száját. Igaz, nekem 6 gangos volt, közelebb voltak a fokozatok egymáshoz, kevésbé kellett pörgetni. Nem volt ritka a hat liter alatti fogyi sem, az öt liter alatti sem, sőt, a négy liter alatti is sikerült néha városban. Szóval, jó az is... :-)

Krisztián

_______________________
Lesz tali! No para! :-)

Előzmény: 24674
blogger M Zolika | 2007, július 23 - 19:18 | (24674)

Üdv Mindenkinek!

Én csak a saját tapasztalatomat tudom leirni!Én is 16v-t szerettem
volna,de nem találtam jo állapotut.Sikerült vennem egy vadiuj 8v-t!
Tény hogy nem egy versenyauto.Aki versenyezni akar az ne Puntoba gondolkozzon.Megy ez is ha ugy akarom,viszont 6liter alatt marad a
fogyasztás,akárhogy taposom!Másfél éves,32000km van benne.Azon kivül,hogy megzsiroztam a szellözöventillátort csak tankoltam eddig!
Ha gazdaságosat akarsz vegyél 8v-t,ha picit többet akkor 16v-t!
Versenyezni valami komolyabb gépet kell venni!
Az én véleményem ennyi!

Sziasztok!
M Zolika

U.I.:Mindegy csak Punto legyen!!!!!!!!!!!

blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 18:43 | (24671)

Ha ebből ezt bogoztad ki!......kár! :(
Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett!
Ez van!
hobizoli!...KI BESZÉLT ITT GYORSULÁSRÓL???

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24670
blogger hobizoli | 2007, július 23 - 18:25 | (24670)

Nem erzed cinkesnek a 60 lojjos 1.2 8V-vel nekiallni racsingolni? Nemigen van vele olyan vas, amit igazabol meg lehetne vele fogni, hacsak a masik autoban eppen nem nyomjak "ugy" gyozhecc...

Előzmény: 24669
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 18:19 | (24669)

Hali!

Miért?...a RACING azt jelenti hogy az embernek HGT-t kell venni?? ;)
Én meg mégegyszer megkérdezem: az autót mire veszik az emberek?
"neked lennék 1iket sem venném, se 8v, se 16v. arra jó, hogy városban poroszkálj vele, meg utazzgass ide-oda, de más egyébre semmire sem."

PONT ERRE AMIT LEÍRTÁL!!!DE MI AZ A MÁS EGYÉB???
Ha a gyorsulgatásra gondolsz akkor sportautót vegyél! :)
Sajna akármennyire fáj a GT az nem sportautó!
Ez tény!
Az a furcsa hogy ha valaki autót szeretne venni mindig előjön tőletek hogy vegyen GT/HGT-t!
Tőlem ha tanácsot kérnek én a saját tapasztalatomat írom le és nem akarom rábeszélni egy egészen másra...
Nekem igenis többet jelent az hogy jól nézzen ki az autóm(amit el is értem) hogy nem volt törve(igaz Zoli? :( ) ezért is vettem újonnan!
Aki engem ismer az tudja hogy nagyon jó tulaja vagyok a kocsimnak....pl. a motortérből enni lehet(ami meg is történt! :) ) Ha Piet-nek nem kell klima akkor nem kell......ha 8V-t akar akkor ezt miért nem tudjátok elfogatni?
Biztos lesznek olyanok akik GT/HGT-t akar venni!...akkor neki írjátok le a tapasztalatokat, biztos hogy segít majd a leendő tulajnak!
Én is leírtam az eddig előforduló hibákat!...és ez sokkal jobb mintha valaki a saját kocsijának a MENNYBE vitele miatt mindent elhallgat!
Ez a CLUB azért van hogy segítsük egymást és hogy a tapasztalatainkat megosszuk egymással!

Remélem a cimzettek nem negatívan fogják fel! Köszi! ;)

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24651
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 18:15 | (24668)

áááááá.....látom észrevetted!!! ;)

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]

Előzmény: 24667
[ Blu ]
blogger M.Krisz | 2007, július 23 - 18:12 | (24667)

A Stella reklámért mennyit kapsz...? :-) :-D

Krisztián

_______________________
Lesz tali! No para! :-)

Előzmény: 24665
blogger BluElefantino | 2007, július 23 - 18:07 | (24665)

K__p011.jpg

Nekem így tetszik!!!...ez az utolsó 20 év egyik legszebb karosszéria formája!!! ;)

Logo_trasp.gif
[color=blue][size=13][font=Comic Sans MS]Blu - Punto Spirex[/font][/size][/color]