Hifi beszerelés
szerző quash | 2005, március 9 - 16:52 |

Sziasztok!

Lenne egy pár kérdésem az ezzel kapcsolatban tapasztaltabbakhoz!

1.Hol érdemes az erõsítõ tápkábelét keresztülvinni a motortérbe az aksihoz?

2.Hova érdemes az erõsítõt a csomagtérbe rögzíteni, v oda érdemes-e egyáltalán?

3.Milyen a tapasztalatotok a kalaptartóba szerelt oválokkal kapcsolatban?

A segítségeteket elõre is köszi!

blogger m.norba | 2011, június 20 - 08:04 | (63974)

Világosszürke színű gyári MP3-as fejegységet vennék kóddal.SÜRGŐSEN :)
20/5310-210, m.norba@freemail.hu

blogger m.norba | 2011, június 20 - 08:03 | (63973)

Világosszürke színű gyári MP3-as fejegységet vennék kóddal.SÜRGŐSEN :)
20/5310-210, m.norba@freemail.hu

[ rca ]
blogger Tibesz | 2011, június 18 - 17:37 | (63953)

Mini ISO-RCA átalakító kell hozzá. Autóhifis boltokban kapsz, nem kerül sokba.

http://www.metroman.hu/index.p...

Előzmény: 63920
[ rca ]
blogger kido.resuri | 2011, június 18 - 16:30 | (63952)

Helló!

Van a blaupunkton egy ISO csatlakozó, lábkiosztással, azon kell megnézni, hogy hova kellene kötni a ládát, majd megfelelő vezetékezést kiépíteni a kocsiban, végül a vezeték végére rca apa csatlakozót szerelni.

Előzmény: 63920
blogger carlo33 | 2011, június 16 - 16:19 | (63920)

Sziasztok!
Kérdésem lenne, Blaupunkt monte carlo mp34 rádióhoz szeretnék bekötni egy aktiv szub csövet,problémám a rádión nincs rca kimenet, de a szubon meg az van, ilyenkor mi a teendő?
köszi

blogger habyka | 2011, március 30 - 13:36 | (61074)

 Hali!
 
Lenne egy olyan problémám, hogy a gyári "mélynyomóm" sztem ki van ütve, mert elég érdekes hangot ad. Kérdésem az lenne, hogy a gyári erősítőre köthetek e mondjuk egy nagyobb mélyládát? Ha igen akkor hogyan? Nem akarok én egy brutális rendszert, csak szeretném a mély hangokat is hallani nem csak a csattogást. Láttam, hogy négy vezeték jön ki az erősítőből, és mind a 4 rá van kötve a hangszóróra. Ezt egy mélyládára hogyan kell rákötnöm?
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az erősítő honnan kapja a jelet? Valamelyik hanszóró vezetékéről? Mert cseréltem fejegységet és utána is szólt. Az RCA nem kellett.
 
Kicsit tudatlan vagyok hifi terén.
köszi előre is

blogger spider1000 | 2011, február 24 - 22:55 | (59621)

Sziasztok!
Van egy JBL-GTO1214BR mélyládám:
http://www.jbl.com/EN-GB/Products/Pages/ProductDetails.aspx?PID=GTO1214BR
egy Solid Audio Ms20 erősítő hajtja:
http://www.akereskedo.hu/tuning/lapok/2003_11/solid_audio.html
Az lenne a kérdésem,hogy ez megfelel-e a mélyládának,vagy esetleg kevés neki a 300W?Az erősítőn hogy állítsam be a potmétereket,hogy a legjobb hangzást adja a JBL?Köszi

blogger spider1000 | 2011, február 20 - 14:48 | (59524)

Köszönöm szépen a választ!Nem nagyon láttam ott helyet,ahol át tudnám fúrni!De azért megnézem mégjobban!Köszi mégegszer!

blogger Tibesz | 2011, február 19 - 13:35 | (59510)

Szerintem a gyári gumi átvezetőn keresztül lehet vinni. Az a oszlopnál a szürke "biztosító" gyűrűjét alul egy csavarhúzóval benyomod, eltolod felfele és széthúzod a csatit. Látni fogod,  hogy elfér-e valahol. nem emlékszem pontosan hogy van, lehet hogy át kell fúrnod. Utána a küszöb alatt vinném hátra. Ott simán hátramegy.
 
Üdv. Tibesz

Előzmény: 59486
blogger spider1000 | 2011, február 18 - 10:32 | (59486)

Sziasztok!
Az első szettet szeretném hátravezetni az erősítőhöz!Hol kell ezt elvezetni?Az ajtóból hogy illetve hol húzom át az utastérbe?Előre is köszönöm a válaszokat!

[ Hello ]
blogger Marcicsek | 2011, február 7 - 23:42 | (59265)

 Szewa Gábor...Felvettelek msnre....ott megbeszélünk mindent... amúgy ismerjük egymást...

Előzmény: 59204
blogger St_Sharky | 2011, február 7 - 20:53 | (59263)

Sziasztok!
 
Nos egy egyszerű, ám annál fontosabb kérdés...
 
A PII-es apróságom hátsó traktusában (kalaptartó mellett) lévő hangszórókat akarom lecserélni valami hangosabb darabra. Nem feltétlenül az utca kiszolgálása a cél, de azért szóljon.
 
Ami eddig van:
Első ajtóban lévő 16 (?)-osak, meg a csipogók tökéletesen (?) muzsikálnak, valamint van egy Pioneer TS-WX22A mély a jobb 1 alatt...
Egész szépen dolgoznak együtt, bár hátul van némi hiányérzet, a két 10-eske nem túl bika...
 
Hifispecialistáktól várom az esetleges javaslatokat...
 
Köszönöm!
 
Sh@rky

blogger jankovics.jozsef | 2011, február 7 - 14:56 | (59255)

Köszi skacok a sok hozzászólást, és segítséget.
Körülnézek hogy mit lehet tenni az ügy érdekében, és majd mérlegelek.
Mégegyszer köszi

blogger BluElefantino | 2011, február 7 - 12:35 | (59249)

Hali!
Csak oda van csavarozva. Azon a részen jön ki a legszebben a magas hang!(és felém van irányítva mind a kettő)

Előzmény: 59248
blogger Tibesz | 2011, február 7 - 12:09 | (59248)

Töltsd fel egy képmegosztó oldalra pl. képfeltöltés.hu és írd ide a linket.
 
BluElefantino: Azt a magasat csak simán odacsavaroztad, vagy bonyolultabb a dolog? Csak mert én is gondolkodom valami hasonló beépítésen.

Előzmény: 59245
blogger jankovics.jozsef | 2011, február 7 - 08:58 | (59245)

Mégsem csinálok. Nem tom hogy kell feltölteni ide... :(

Előzmény: 59242
blogger jankovics.jozsef | 2011, február 7 - 06:59 | (59242)

Hát, ez kicsit komoly Elefantino...kicsit nagyon :)
Mérlegelek, azt meglátom, de köszi a képeket, sokat segítenek.
Valóban nem a gyáriak vannak bent. De nem tudom milyenek, mert hiányoznak a rácsok róla.
Csinálok fényképeket, és feltöltöm.
Úgy mindenki tud többet mondani.

Előzmény: 59239
blogger BluElefantino | 2011, február 6 - 22:26 | (59239)

Nekem így van megoldva.

 

 

Előzmény: 59235
blogger Tibesz | 2011, február 6 - 22:11 | (59236)

Milyen hangszóróid vannak? Van külön magassugárzó, vagy egybe vannak építve(koax hangszóró)?  Jobb ha külön van és a füledhez minél közelebbi magasságban van beépítve(műszerfal teteje, a oszlop).
Milyen fejegységed van? Sokat számít. Lehet hogy nem a hangszóró a leggyengébb láncszem.
A maximális beépítési mélység olyan 6 cm körül van a gyári hely esetén.
 
 
 
 
 
 

Előzmény: 59231
blogger BluElefantino | 2011, február 6 - 22:08 | (59235)

Így néz ki a gyári hangszóró helye ha le van szedve a rács!

 

Előzmény: 59233
blogger BluElefantino | 2011, február 6 - 21:36 | (59233)

Nekem elöl a gyári magas helyén van egy utólagos magas, az ajtókban is kicseréltem a két hátsót azt kiszedtem és a csomiban a gyári mélynyomót lekötöttem és a csomiban egy nagyobb láda van benne van egy profibb cucc és még van egy erősítőm, ezzel a cuccal tudok az utcának is zenélni és tudok magamnak is, és minden hangtartományban élvezhetően dinamikusan szól!

Előzmény: 59231
blogger jankovics.jozsef | 2011, február 6 - 21:08 | (59231)

Hú basszus.
Mennyi minden kell egy cseréhez?
Azt hittem veszek kettő új hangszórót azt csá...
Talán maradnak a régiek.
Milyen mélység lehet max? Ami nem akadályozza az ablakot.
És ha csak 13asokat veszek, és kicserélem a régieket?
Eltudok érni valami hatást, nem?
Persze erősítő, stb hificucc nélkül, nem kell szarrátuningolt hififelszerelés, élvezni akarom a zenét, nem másokkal élveztetni :)
És telljesítmény, stb. Mit bír alapból?
Egyébként köszi a sok infót Tibesz. (Elefantinonak is :)  )
 
 

Előzmény: 59230
blogger Tibesz | 2011, február 6 - 21:01 | (59230)

Szerintem szerezz gyári hangszórófészket(bontottan 5ezer körül van), és 16cm-es szettet vegyél külön magassugárzóval.
A hangszórónál egy valamire figyelj: az ablak mögötte megy le, ezért mélységében korlátozott a hely.

Előzmény: 59226
blogger BluElefantino | 2011, február 6 - 20:00 | (59228)

Akkor az nem gyári, mert a gyárinak a mérete 165mm!

Előzmény: 59226
blogger BluElefantino | 2011, február 6 - 19:59 | (59227)

A hátsó csati le, új rádió be, és csati vissza, és szólni fog a mélynyomó is!

Előzmény: 59204
blogger jankovics.jozsef | 2011, február 6 - 19:42 | (59226)

De lemértem, és 13cm az átmérője annak ami benne van, ráccsal együtt.
És paraméterek?

Előzmény: 59189
blogger Leonardo | 2011, február 6 - 10:20 | (59204)

Sziasztok
Most vettem egy Punto II. Sportingot, de gyári rádió van benne, és szeretném kicserélni egy komolyabb cd-s rádióra, a beépítő keretet már megvettem, a kérdésem az lenne hogy a gyári mélynyomót is be tudom kötni az új rádióba? illetve mennyire macerás a rádió csere.
Köszi
üdv

blogger BluElefantino | 2011, február 5 - 14:37 | (59189)

Nem 130mm-es kell hanem 165mm-es!

Előzmény: 59188
blogger jankovics.jozsef | 2011, február 5 - 14:22 | (59188)

Sziasztok.
Vennék a kocsimba Puno II 2000.év.-be az elülső ajtókba új hangszórókat 130mm-esek vannak benne, azokat cserélném le.
Milyen teljesítényűt javasolnátok? Nincs semmilyen erősítőm, stb csak valami alap hangszóró kellene, nem akarok komoly cuccot, csak cserélni őket.
Milyen paraméterekkel keresekk?

blogger Nero | 2011, január 30 - 13:33 | (59005)

Sziasztok, a kocsimat hátsó hagszórók nélkül vettük, de szeretném ha lenne hang hátul is.
Nem tudjátok gyárilag a vezetékek hol mennek a hátsó hangszóróig? Tetőkárpit v. küszöbtakaró műanyag? 
Illetve, ha vkinek volna eladó, akkor ésszerű összegért vennék használtat, ha nem, akkor gondolom a standard 10cm-es a legtöbb jó bele méretre. Teljesítmény szerint mekkora, amit elbír?
Bocs, a női kérdésekért... :-)
Kicsit nehezen szedem rá a férjem, hogy foglalkozzon a kocsimmal. Inkább a sajátját babrálja...
Köszi, Zsuzs és Néró

blogger Marcicsek | 2011, január 30 - 11:35 | (59003)

 Lesi!Neked is írtam egy priwi üzit.... basszus lila gőzöm nincs hogy kell beszerelni és bekötni.....

Előzmény: 58957
[ Hello ]
blogger Marcicsek | 2011, január 30 - 11:33 | (59002)

 Küldtem egy mailt priwibe....

Előzmény: 58957
blogger Wizard | 2011, január 30 - 08:19 | (58997)

Blaupunkt rádiókhoz aux bemenet....
1 méter kábel, végén 3,5 -es jack dugó... telefon, mp3, ipod, bármit rádughatsz...
1500 ft / db
Link

blogger lesi02 | 2011, január 28 - 19:57 | (58957)

Szia a csatlakozó is megvan?
Írj privátban és segítek.
Üdv  Lesi

Előzmény: 58925
blogger Marcicsek | 2011, január 27 - 16:48 | (58925)

 Na szerencsére ez gyorsan ment... tudna segíteni valaki,hogy hogyan kell beszerelni a gyári mélynyomót és összekötni a 2 es Puntoba??Annyit tudok,hogy a csomagtartóba bal oldalra kell tenni.. ennyi..

[ :OOOO ]
blogger Wizard | 2011, január 27 - 07:06 | (58917)

Ezt  a trágya munkát?! :O

Előzmény: 58846
blogger Marcicsek | 2011, január 27 - 00:12 | (58916)

 Hello!
Sürgősen szeretnék a 2 es Puntomba eredeti 100 wattos mélynyomót ami a csomagtartóba beszerelhető!!E-mail.: marciaaan@gmail.com  Köszi.

[ Kys ]
blogger gabor991 | 2011, január 25 - 12:50 | (58847)

szia az hogy mind a két kábel álandó áram alat van az veget nem szívhatja le a batrit nem az a probléma valami más .

Előzmény: 58846
blogger Kys | 2011, január 25 - 12:41 | (58846)
blogger Kys | 2011, január 25 - 12:42 | (58843)

Aktív láda van a csomagtartóban, de azt le szoktam húzni, pl ha 2napig nem használtam a kocsit, aztán feltűnt hogy így is merül, most ki van szedve a bizti :( de kikapcsol a láda is akkor igen.
Megpróbálok képet csinálni, hátha több szem többet lát alapon találunk valami megoldást.

blogger Gyufa | 2011, január 25 - 11:17 | (58842)

Szerintem sem szabadna ennek hibát okoznia. A memória táp állandó +12V-on kell hogy legyen, a rádió tápfeszével lehet variálni. Több autórádiót úgy alakítanak ki, hogy ez választható opció: vagy megy gyújtás nélkül és akkor mindig rajta van a +12V, vagy csak gyújtáson és akkor a gyújtás levételével (vagy a kulcs kivételével) a rádió is kikapcsol. De egyik esetben sem szabadna annyit fogyasztania, hogy ettől az akksi lemerüljön. Minden rádió nyugalmi (kikapcsolt) áramfelvétele specifikálva van, ha ennek mért értéke nagyobb, akkor a rádióban van a hiba.
Egyébként nekem és sok más ismerősömnek is direktben kap 12V-ot és nem merül az akksik hosszabb állás után sem.
Még egy dolgot érdemes lenne leellenőrizned: ha a rádiód kikapcsolt állapotban van akkor az erősítőd is kikapcsol? (feltéve ha van erősítő az autódban) Mert a vezérlőszál kimeneti fokozatának zárlata esetén folyamatosan kint lehet a 12V.

Előzmény: 58839
blogger flames | 2011, január 25 - 10:06 | (58840)

 Hi! Ha van kedved vele foglalkozni, akkor dobj fel képet a rádioról és a kötésekről?Hátha tudunk segíteni.Erősítőd van, nem az szívja?

Előzmény: 58839
blogger Kys | 2011, január 25 - 09:44 | (58839)

Pioneer rádióm van. Igen úgy vesz fel áramot, hogy nincs is rajt előlap. A rádióval nincs gond az tuti, előtte másik autónkban volt, ott hibátlanul... A srácnak autóhifi boltja van meg beszereléssel is foglalkozik, ő állapította meg hogy át van az kötve rossz helyre (ez nem az az átkötés, hogy gyújtásról menjen a zene, vagy attól függetlenül) Mindegy, majd megcsinálja ő ha jobb idő lesz. Csak sajnál az ember ilyenekre kiadni...

blogger flames | 2011, január 24 - 23:41 | (58831)

  Milyen autórádiod van? Leveszed az előlapot és úgy is vesz fel áramot.Akkor az a  nem f@sza, ergo a  autór.-ban van a gond.Az nem baj ha direktbe van kötve.Ha közvetlen az akksiról van húzva akkor kötelező a bizti.Némelyiken a.rádion van a vezetéken 1 bizti box./A régi magnómon volt./  (Remélem a barátod tudja mit csinál, vagy nem bízól benne) 

Előzmény: 58829
blogger Kys | 2011, január 24 - 22:20 | (58829)

Korábban írtam, hogy a zenecucc szívja az aksimat. Meg is lett a gond, de még nincs megjavítva :/
Akinél vettem még anno az autórádiót vele nézettem meg és mikor elkezdte kimérni a csatikat akkor lettünk rá figyelmesek, hogy alhol csak gyújtáson szabadna áramnak lenni ott mindig volt kihúzott kulcsal is. El van csipve a gyújtás szál és a direkt +12re van kötve. A másik fele sajnos nem lett meg és úgy néz ki valahonnan máshonnan kell odavinni egy madzagot. Mikor ott voltam nála hideg volt meg nem is kis meló, úgyhogy el lett napolva. Az jó ha a gyújtáskapcsolótól viszek oda egy szálat amin akkor van karft ha gyújtáson van? Bizti kell erre a vezetékre?  Valamit az előző tulaj átvariált, csak azt nem tudom ez mire volt jó. Asszem a piros-fekete az ami át lett kötve direktbe, és ezt kéne visszacsinálni. Valakinek valami ötlet vélemény?
Üdv.: Kys

[ RE ]
blogger HPeter | 2011, január 23 - 11:49 | (58791)

Nekem is szimpi valamiért ez a muse!
A Roadstar meg Lenco meg hasonlók valamiért nem szimpik...Eléggé no name szagúak, igaz a muse sem egy ismert, de tetszik amit tud, és nekem bőven elég lenne, mert úgysem hallgatok mindig zenét a kocsiban, de néha jó lenne ha szólna egy kis Armin van Buuren... :)
 
Transzmittert elvetem, mert próbáltam a multkor egyet, de nagyon gagyi szerintem! Egy normális transzmitter szerintem 15 körül van, de annyiért már viszonylag normális fejegységet is kapok, aztán lehet hogy nincs igazam!

Előzmény: 58790
blogger flames | 2011, január 23 - 10:58 | (58790)

 Hi!Ha jó a gyári magnód, akkor a legolcsóbban 1 transmitterrel úszod +.

Előzmény: 58787
[ CD ]
blogger BluElefantino | 2011, január 23 - 10:55 | (58789)

A Lenco-t ismerem sztm egy szinten van a Roadstar-al!
Nem tudom milyen ez a Muse de nagyon mutatós!

Előzmény: 58787
[ CD ]
blogger HPeter | 2011, január 23 - 08:19 | (58787)

Te jó isten!
 
Vannak itt olyan márkák, amikről nem is hallottam még...
 
Takara, Tokai, SAL, Muse, H&B, Lenco stb. És az áruk nincs messze az előbbiekétől!
 
Azt hiszem a cd-t el kell felejteni, és új fejegység lesz a vége! Szerintem bőven megfelel egy usb-s vagy memóriakártyás rádió. És így nem kell cd irkálni sem.
 
Erről valakinek véleménye?: http://www.mp3plaza.hu/index.p...
 

[ CD ]
blogger HPeter | 2011, január 23 - 08:00 | (58786)

Nah akkor most okosabb lettem, köszönöm a segítséget!
 
Ezek szerint az ilyenek felejtősek: http://www.argep.hu/product_13...
Ami szóba jöhet:
http://www.argep.hu/product_13...
 
http://www.argep.hu/product_11...
 
http://www.argep.hu/product_93...
Hirtelen ezeket találtam. Köszi!
 
 

Előzmény: 58785

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.